Första träffen med BVC's föräldragrupp :)


Ja, idag var det dags för första träffen med BVC's föräldragrupp :) Vi var hela fem par från föräldragruppen som vi hade på BMM i december och dessutom är min gamla klasskompis Emma med i denna gruppen, så jag kände igen de flesta av deltagarna. Utöver de som jag redan kände så var det tre tjejer till, så totalt är det nio bebisar som är med i gruppen (dessutom saknades det en tjej idag så egentligen är det tio bebisar). Verkar vara ett väldigt härligt gäng!
 
En sak som var väldigt positiv tyckte jag var att det förutom mammorna även var två pappor med, Emmas pojkvän och Lisas man. Förhoppningsvis följer de med fler gånger, då kanske Kenneth kan följa med någon gång också :) Vi gjorde väl inget speciellt idag, bara presenterade oss och satt och pratade lite allmänt. Kerstin som var ansvarig sköterska för gruppen styrde inte så mycket utan vi fick prata väldigt fritt. Äldsta bebisen var född den 13 december 2014. Alfred var inte yngst på gruppen men klart minst. Han sov sig igenom hela föräldragruppen (lite typiskt när jag just hade presenterat honom som en väldigt pigg, vaken och nyfiken kille). Men jag antar att det var väldigt mycket nya intryck för vår lilla kille, han har ju inte träffat så många bebisar förut. Dessutom var han vaken hela morgonen innan vi skulle åka till gruppen, han somnade gott i bilen dit och sedan sov han nog väldigt gott med sorlet från oss deltagare i bakgrunden. Jag ammade en gång under träffen och bytte en blöja, men det var egentligen först när vi satte oss i vilen på väg hem igen som han vaknade till på riktigt. Då slog han upp ögonen och var vaken ända fram till 14:10 då han slocknade igen <3 Hihi, han är för go vår underbart söta lilla pojke! Så här såg han ut sekunden efter vi satt oss i bilen, han funderade nog på var den där föräldragruppen höll hus som mamma tjatat om hela morgonen.. ;)
 
 
Här ser man Alfreds ögonfärg lite tydligare också (med tanke på föregående inlägg) <3 <3 <3

Allmänt |
Upp